مولا،آقا،بیا که خسته شدم***مولا،آقا،ببین شکسته شدم


از راه دوری مولاجان به پابوست اومدم    لایق نبودم اما با هزار امید اومدم

         همچو کبوتر،دور حرم پر میزنم        بس که تو خوبی،فقط به تو سر میزنم

            مولا،آقا،بیا که خسته شدم***مولا،آقا،ببین شکسته شدم

دل غریبم مولا جان بهانه میگیرد    به شوق وصل روی تو ترانه میگیرد

رضا رضا جان تو ای همه هستی من   رضا رضا جان، تو ای می و مستی من

تو اسم اعظم،تو قبله دل یا رضا     پناه عالم ،تو حل مشکل یا رضا

    مولا،آقا،بیا که خسته شدم***مولا،آقا،ببین شکسته شدم

دلم به لطف و کرمت صفا    میگیره   هر مریضی تو حرمت شفا میگیره

مریضم و دوا میخوام به جان زهرا    از تو آقا شفا میخوام به جان زهرا

توی خلوت دلم فقط خودت خونه داری    کنج این خونه بیا ببین یه دیوونه داری

هر کیم یا هرچیم از راه دوری اومدم      نکنه ردم کنی بگی بدم بگی بدم

شکر خـــــــــــــــــــــــــدا که شدم زائرت



یا امــــــــــام رضا (ع)

دلم برا حرمت پر میزنه

یه دیوونه داره در میزنه

الهی ...

الهی انت ربی و انا عبدک


خدایا ! تو منو بزرگ کردی

تو به من همه چیز دادی

من بنده توام، تو بزرگی...

گذشت از خصلت بزرگهاست

خصلت مردهاست

خدایا ! مردتر از تو سراغ ندارم

چی میشه امروز تو منو بخری.. جنس قراضه منو بخری

چی میشه ازش جنس نو بسازی و به من بفروشی

چی میشه تو این روزا مارو بخری

روزی که از در مسجد بیرون میریم جنس نو تحویل بدی

دیگه نذاری گناه کنیم

دستمو بگیری

بگی نه تو تازه پاک شدی

دیگه نمیذارم از من فرار کنی

تو بنده منی

من دوستت دارم


خدایا کمکم کن پاک بمونم

به میهمانی بــــــــــــــــــــــــزرگ نزدیک میشویم


واسه

اعتکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاف

آماده ای؟


پرواز را میشود از همین جا آموخت.


مهمان خدا بودن ، سه روز پای سفره کسی نشستن که بی نیاز مطلق است. سه روز برای ۳۶۲ روز !!!سه روزی که شاید حال و هوایش در هیچکدام از روزهای سال تکرار نشود. و اما لحظات معنوی افطار، دوباره صدای نور، صدای قرآن، اشک ها، دعاها، التماس ها، دعای فرج ها، العفو ها ، خدا خداها…




هرگز نمی توان ارزش همه زمانها را برابر دانست، چنان که نمی توان همه

مکانها را برابر شمرد. برخی زمانها و مکانها ارزشی والا دارند. ماه رجب

ارزشمند است، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است؛

ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است؛ ماه رجب گاهِ

اعتکاف است. در این ماه، که هنگامه تحول است، عاکفان کوی دوست، با

حضور در صحن و سرای دوست، پله های سلوک را پیموده و پله پله به خدا

نزدیکتر می شوند. معتکف روزه اش، نمازش، حضورش در مسجد و دیگر

اعمالش مایه تقرب است. در خانه دوست، سفره ایی از مغفرت و بخشایش

گسترده شده و عاکف با صیقل روح و روان، زنگار گناه از دل می زداید و

مهیای ضیافت بزرگ در ماه وصال می گردد. ماهی که عشاق از سفره

پرفیض الهی، لقمه های راز بر می چینند و عطر قرآن از ژرفای دل بار

یافتگان، مشام جان را می نوازد.


اعتکاف پرورش جسم و جان است، انسان آمیزه ای است از این دو و نیازمند

پرورش در ابعاد وجودی خود؛ انسان به دنبال سعادت و کمال است، روح

انسان نیازمند نیایش است، مناجاتی شیرین و زیبا، هم کلامی موجودی

ضعیف با منشأ قدرتها. از آغاز خلقت تا صحنه رستاخیز، راز و نیاز زیباترین هنر

آدمی است.                        


غفلت بد است در برخی موارد بدتر؛ جریان زمان در گذر است و با از دست

دادن آهی ماند و افسوسی که به هیچ نیرزد. انسان دشمنی دارد در اوج

حیله گری، با چنین دشمنی هوشیاری باید و سرعت در خیرات؛

زمان اعتکاف است. خالق مهربان قرب خلایق می طلبد. در فکر پرورش روح و

روان انسان است و مقررات دینی را تشریع می کند. تنوع عبادات به دلیل

نیازهای گوناگون انسانی است، هر عبادتی جوابگوی نیازی از اوست. نماز،

زنگار غفلت از روان می زداید و صیقل روح و روان است. در روزه، پالایشگاه

خلوص و نردبان صعود است. روزه دار پرواز در آسمان عبادت و عبودیت را می

آزماید و آیینه قلبش را نورستان خدایی می کند. حج، شرکت در آزمون الهی

و قطع تعلقات و دلبستگی دنیوی است. عبادات مالی؛ چون خمس و زکات و

صدقات، دمیدن روح ایثار و گذشت در وجود آدمی است. اما اعتکاف، آمیزه ای

از چند عبادت با فضیلت است.

روزه که خود عبادتی ارزشمند است شرط اعتکاف است. حضور در مسجد و

خواندن نماز هم شرط آن است. عاکف سه روز در مسجد جامع مقیم می

گردد و جز برای ضروریات، کوی دوست را ترک نمی گوید. خود را از حلال باز

می دارد تا با تمرین بندگی، جهاد با نفس را بیازماید. اعتکاف عهد مودّت و

میثاق مجدد با پروردگار است.




فراخوان عمومی دعای فرج در شب آرزوها


امشب، به وسعت تمامی سال های نبودنم آرزوی


آمدنت را به خدا خواهم گفت...



مولا جان، آرزویم را دعا کن...


اللهم عجل لولیک الفرج



وعده ما راس ساعت 23 امشب، قرائت دسته

جمعی دعای فرج

شهادت امام هادی (ع) تسلیت باد







دست خالی مرا نیز بگیر ای باران

............

شعرهایم همه پژمرد و نگفتم از تو/ فصلی از عمر ورق خورد و نگفتم از تو

دل ما کی به تو ایمان فراوان دارد/ شیرِ در پرده به چشمان تو ایمان دارد

بیم آن است که ما یک شبه مرداب شویم/ رفته رفته نکند جعفر کذاب شویم

تا تو را گم نکنم بین کویر ای باران/ دست خالیِ مرا نیز بگیر ای باران

من زمین گیرم و وصف تو مرا ممکن نیست/ کلماتم کلماتی‌ست حقیر ای باران

یاد کرد از دل ما رحمت تو زود به زود/ یاد کردیم تو را دیر به دیر ای باران

نام تو در دل ما بود و هدایت نشدیم/ مهربانی کن و نادیده بگیر ای باران

ما نمردیم که توهین به تو و نام تو شد/ ما که از نسل غدیریم، غدیر ای باران

پسر حضرت زهرا! دل ما را دریاب/ ما یتیمیم و اسیریم و فقیر ای باران

سامرا قسمت چشمان عطش خیزم کن/ تا تماشا کنمت یک دل سیر ای باران

بگذارید کمی از غم‌تان بنویسم/ دو سه خط روضه از این درد نهان بنویسم

گریه بر داغ شما عین ثواب است ثواب/ بار دیگر پسر فاطمه و بزم شراب....

شاعر : حمیدرضا برقعی


اين الرجبيون...



بسم الله الرحمن الرحیم...

این الرجبیون ....

 

یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ وَآمَنُ سَخَطَهُ ...

 

ولادت پرخیر وبرکت آقا امام محمد باقر مبارک

 

عید درعید ...روزهای خوب الهی ..








التماس دعا

تولد حضرت فاطمه (س) ،روز زن و روز معلم مبارك










به مردانی که رفتند عاشقانه،تو دادی درس ایثار و شهادت

 

کانون ....


خود را تجهیز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید،

بعد به کانونهای فرهنگی هنری مساجد بروید و پذیرای جوانان باشید.


امام خامنه ای (مدظله العالی)

به بهانه گردهمایی فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد

تالار وحدت

4 اردیبهشت 92


وصایای حضرت فاطمه (سلام الله علیها)


وصایای طاهره صدیقه (س) در سه بعد: مالی، مکتوب و شفاهی مورد بررسی قرار می گیرد:

الف. وصیت‌نامه مالی

فاطمه(س) در روزهای پس از رحلت رسول خدا(ص)، در مورد اموال موقوفه و شخصی خویش وصایایی داشت و بسیاری از اموالی را که از رسول خدا(ص) به وی رسیده بود، وقف کرد. نقل شده است: بعد از رحلت رسول خدا(ص)، عباس بن عبدالمطلب نزد دختر پیامبر رفت و از وی خواست تا مقداری از اموال رسول خدا را برای پذیرایی از مهمان‌ها و مصارف دیگرش به وی بدهد، لکن معلوم شد دختر پیامبر همه آنها را در راه خدا وقف کرده و چیزی باقی نمانده است.

 در اینجا دو نمونه از وصایای مالی آن حضرت را ذکر می‌کنیم.

 1. حیطان سبعه

 حیطان سبعه، باغ‌های هفت گانه‌ای بود که اطراف آن دیوار کشیده شده بود. بنا به روایتی، حضرت فاطمه(س) وصیت کرده بود تا این باغ‌ها وقف امور خیریه شود. ابوبصیر می‌گوید: خدمت امام باقر(ع) رسیدم. او فرمود:آیا وصیت‌نامه مادرم فاطمه(س) را دیده‌ای؟ عرض کردم: نه. سپس درخواست کردم آن را بر من بخواند. امام باقر(ع) زنبیل کوچکی را آوردند و نوشته‌ای را در مقابلشان نهادند که درباره حیطان سبعه بود. در آن وصیت‌نامه آمده بود.

 بسم الله الرحمن الرحیم. هذا ما اوصت به فاطمه بنت محمد رسول الله(ص) اوصت بحوائطها السبعه: العواف و الدلال و البرقه و المثیب و الحُسنی و الصافیه و مالام ابراهیم الی علیٌ بن ابی‌طالب(ع) فان مضی علیّ فالی الحسن فان مضی الحسن فالی الحسین فان مضی الحسین فالی الاکبر من ولدی. شهد الله علی ذلک و المقداد بن الاسود و الزبیربن عوام و کتب علی بن ابی‌طالب(ع)؛

 به نام خداوند بخشنده مهربان. این، چیزی است که فاطمه دختر محمد رسول الله(ص) بدان وصیت کرده است. فاطمه(س) وصیت می‌کند به باغ‌های دیوار کشیده هفت‌گانه که عبارت‌اند از: العواف، الدلال، البرقه، المثیب، الحسنی، الصافیه، و مشربه ام ابراهیم... که درآمد اینها باید در راه خدا برای نصرت اسلام مصرف شود. من وصی خود را علی بن ابی‌طالب(ع) قرار می‌دهم. چنانچه او درگذشت، وصی من فرزندم حسن است و اگر او درگذشت، فرزند دیگرم حسین وصی من است و چنانچه حادثه‌ای برای او پیش آمد، بزرگ‌ترین فرزند پسر باقیمانده‌ام آن را به عهده می‌گیرد. خداوند را بر این وصیت شاهد می‌گیرم و همچنین مقداد بن اسود و زبیر بن عوام بر آن گواهی خواهند داد.

  امام باقر(ع) فرمود : مادرم فاطمه(س) این وصیت را انجام داد و پدرم علی بن ابی‌طالب(ع) آن را نوشت و برای همیشه باقی ماند.

 2. ام العیال

 ام العیال از دیگر موقوفات فاطمه زهرا(س) است که بیست هزار نخل داشت و نیز میوه‌هایی چون لیمو و پرتقال و ... در آن کشت می‌شد. فاطمه اطهر(س) آن را نیز وقف فقرا و سادات کرد که در کتاب‌های عامه و خاصه چنین آمده است: امُّ العیال صدقه فاطمه بنت رسول الله(ص)؛ ام العیال صدقه فاطمه دختر رسول خداست.

 حضرت فاطمه(س) برای آن هم وصیت‌نامه خاصی نوشت؛ زیرا این منطقه از اهمیت والایی برخوردار بود. امّ العیال امروز هم دارای چشمه‌های پر آب و سرشار است و از مناطق سرسبز و ییلاقی به شمار می‌رود


ب) وصیت نامه الهی ـ سیاسی

...


ادامه نوشته

خدایا تمــــــــــــــــام مرا میبرند...


                         

خدا مادرم را کجا میبرند؟!


                             گمانم برای شفا میبرند!!


                                   خدایا تمام مرا میبرند


                                      کجا میبرندت کجا میبرند؟!


                                          خدایا گل من که نیلی نبود


                                              جواب پیمبر که سیلی نبود


                                                 خدایا چه خاکی شده بر سرم


                                                         که رفته ز سر سایه مادرم


                                                             چه سان زیر تابوت گیرد پدر؟


                                                                    خدایا کمک کن نمیرد پدر…!

اسرار ام ابیها...

شرحی کوتاه بر معانی «امّ ابیها»

دربارۀ اسماء و القاب حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» از پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» و ائمّۀ طاهرین«سلام‌الله‌علیهم» روایات زیادی نقل شده است. از جمله کنیه‌هایی که مکرّرا در روایات،‌ برای حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» نقل شده است، کنیۀ «أمّ أبیها» می‌باشد؛ یعنی فاطمه«سلام‌الله‌علیها» مادر پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» است.

این کنیۀ حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» سه معنا دارد و هر سه معنا، فوق‌العاده مهم است که اگر به آن توجّه شود، علاوه بر اینکه اعتقاد ما راجع به حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» زیاد می‌شود، بهتر می‌توانیم ایشان را به عنوان اسوه و سرمشق در زندگی خود قرار دهیم.

فاطمه«سلام‌الله‌علیها»، علت غایی آفرینش پیامبر(ص)

معنای اول این است که حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»، علّت غائی برای پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» بودند. در روایت معروف «لَوْلاکَ لما خَلَقْتُ الأفْلاکَ و لَوْلا عَلیٌ لَمْا خَلَقتُکَ و لَولا فاطِمَةُ لَمْا خَلَقْتُکُما» که قسمت اوّل آن، یعنی عبارت «لَوْلاکَ لما خَلَقْتُ الأفْلاکَ» از جهت سند متواتر است و شیعه و سنّی، گرچه با الفاظ مختلف، ولی همگی نقل کرده‌اند.پروردگار عالم فرموده است: یا رسول‌ الله، علت غائی عالم وجود، تو هستی و اگر تو نبودی، عالم را خلق نمی‌کردم.


ادامۀ روایت، یعنی عبارت «و لَوْلا عَلیٌ لَمْا خَلَقتُکَ و لَولا فاطِمَةُ لَمْا خَلَقْتُکُما»، اگرچه از جهت سند مانند قسمت اوّل نیست، امّا از اسرار شیعه است و  مضمون آن در روایات و زیارات زیاد آمده است. اگر امیرالمؤمنین علی«سلام‌الله‌علیه» نبودند، خداوند پیغمبر اکرم‌«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم»  را خلق نمی‌کرد. یعنی علت غائیۀ پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم»، علی«سلام‌الله‌علیه» است. در ادامۀ روایت، ‌خداوند خطاب به رسول اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» در معراج می‌فرماید: یا رسول الله! علت غائیۀ عالم، تو هستی و علت غائی تو، امیرالمؤمنین علی«سلام‌الله‌علیه» است و علّت غائی امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» و تو، زهراست. این معنا، به این امر برمی‌گردد که حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»، علّت غائیۀ عالم وجود هستند و خداوند به خاطر حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»، عالم وجود را خلق کرده است. به عبارت ساده‌تر، حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها»، نزد خداوند متعال به اندازه‌ای قدر و منزلت دارند که اگر به‌خاطر حضرت‌ زهرا«سلام‌الله‌علیها» نبود، عالم‌ هستی موجود نمی‌شد و همۀ عالم، به طفیل وجود ایشان پدیدار شده است.

و شاید معنای اینکه پیامبراکرم ایشان را «ام ابیها» می‌خوانند، این باشد که پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» به حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» اشاره می‌کنند که علّت غائیه برای من، تو هستی و خداوند، به خاطر تو، مرا خلق کرده است. با این معنا، خواه ناخواه، حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» علّت غائیۀ دین پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» و علت غائیۀ امامت هستند.


شخصیت پیامبر«ص» مرهون حضرت زهرا«س»

معنای دوّمی که از کنیۀ «ام أبیها» برداشت می‌شود، این است که شخصیّت پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم»، وابسته به زهراست. همان‏طور که شخص پیامبر گرامى«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» مرهون مادرشان می‌‏باشند و حضرت آمنه«سلام‌الله‌علیها» براى شخص آن وجود مقدس، جزءالعلة هستند، مادر حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»، یعنی حضرت خدیجه«سلام‌الله‌علیها»، نیز چنین بودند. ایشان ‌با تلاش و کوشش فراوان، توانست سیزده سال اسلام عزیز را در مکّه یاری کند. اگر اموال حضرت خدیجه«سلام‌الله‌علیها» و تلاش و کوشش ایشان نبود، پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» نمی‌توانست سیزده سال سخت را در مکه پشت سر بگذارد. اگر پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» توانستند سه سال با مشکلات و سختی‌های فراوانی در شعب أبی طالب به همراه چهل نفر استقامت کنند، در اثر تلاش و کوشش مادر حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» و اموال ایشان بود.


فدک، حق و میراث حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»

پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم»، طی ده سال حضور در مدینه، هشتاد و چهار جنگ را پشت سر گذاشتند. کسی که به اقرار سنّی و شیعه، توانست جنگ‌ها را فتح کند، حضرت ‌علی«سلام‌الله‌علیه» بودند. و ‌آنکه به امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» کمک کرده، حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» و درآمدهای فدک ایشان بوده است.

اصل فدک، متعلّق به حضرت خدیجه«سلام‌الله‌علیها» بوده است. طی سه سال محاصرۀ مسلمانان در شعب ابی‌طالب، یهودی‌ها آن را با یک قیمت فوق‌العاده ارزان، تصرّف کرده بودند. در حقیقت فدک، متعلق به حضرت خدیجه«سلام‌الله‌علیها» و میراث حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» بود. پس از فتح خیبر، وقتی پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» فدک را گرفتند و به عنوان «فیء» در اختیار و تحت مالکیّت ایشان قرار گرفت، این ‌آیۀ شریفه نازل شد: «وَ آتِ ذَا الْقُرْبى‏ حَقَّهُ‏...»


احترام ویژه به حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»

معنای سوّمی هم که برای کنیۀ «امّ أبیها» وجود دارد، و ما باید در زندگی از آن سرمشق بگیریم، احترام به حضرت زهراست. معنای سوّم «امّ أبیها» آن است که احترام به حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»، بر پیغمبر«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» و همۀ ائمّۀ طاهرین«سلام‌الله‌علیهم» و عموم مردم، واجب و لازم است.

پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» احترام فوق العاده‌ای برای حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» قائل بودند. در روایات می‌خوانیم پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم»، هر روز سری به خانۀ حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» می‌زدند. همین‌طور که مستحبّ است که انسان در مسجد دو رکعت نماز بخواند،‌ پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» نیز در آنجا دو رکعت نماز می‌خواندند. گاهی دست حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» و گاهی صورت و گاهی سینۀ ایشان را می‌بوسیدند و می‌فرمودند: «بوی بهشت را از زهرا استشمام می‌کنم» و با یک ادب خاصّی در مقابل حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» می‌نشستند. اگر حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» بر پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» وارد می‌شدند، پیغمبر«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» تمام قد بلند می‌شدند و ایشان را به جای خود می‌نشاندند و در مقابل زهرا می‌نشستند و با هم گفتگو می‌کردند و اگر پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» بر زهرا«سلام‌الله‌علیها» وارد می‌شدند، حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» نیز این‌گونه احترام می‌گذاشتند.

  یکی از بزرگان مورد اعتماد می‌فرمود: وقتی پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» می‌خواستند از خانۀ حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» بیرون بروند، به صورت عقب عقب بیرون می‌رفتند که پشتشان به حضرت زهرا نباشد! خلاصه آنکه پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» احترام خاصی برای حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» قائل بودند.


معنای حجیت حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»

در روایتی منسوب به امام حسن عسکری«سلام‌الله‌علیه»، ایشان فرمودند: «نَحنُ حُجَجُ اللَّه عَلَى خَلقِه وَ جَدَّتُنَا فَاطِمَة حُجّة اللَّه عَلَینا»[16] ؛ ما امامان، حجّت بر مردم هستیم و فاطمه، حجّت برای ماست.

این روایت معنای عجیب و دقیقی دارد. به طور خلاصه باید گفت: وقتی دوران رجعت فرا می‌رسد، حکومت ‌اسلامی اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» جهانی می‌شود و چندین میلیون سال، اهل بیت«سلام‌الله‌علیهم» روی کرۀ زمین حکومت می‌کنند. در این دوران، حجیّت حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» نمایان و آشکار می‌شود. اینکه امام عسکری«سلام‌الله‌علیه» می‌فرمایند مادرم حضرت زهرا حجّت برماست، به این معناست که در این زمان، ملکۀ عالم وجود، حضرت ‌زهرا«سلام‌الله‌علیها» می‌شوند. البته در زمان پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» و در زمان امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» و دیگر ائمّه نیز حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» حجّت هستند، امّا در دوران امام زمان، خصوصاً با وجود «مصحف فاطمه» این عظمت، متجلّی می‌شود. همچنین در دوران رجعت و حکومت جهانی اهل بیت«سلام‌الله‌علیهم»، قانون اساسی این عالم، مصحف زهرا می‌باشد.

البته در مورد اینکه حقیقت مصحف چیست، اطّلاعات ما بسیار ناقص است. فقط می‌دانیم که در مدّت کوتاه حیات حضرت فاطمه«سلام‌الله‌علیها» بعد از رحلت پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم»، جبرئیل بر ایشان نازل ‌شده و مطالبی را نازل ‌کرده است و امیرالمؤمنین علی«سلام‌الله‌علیه» نیز کاتب آن بودند. این مطالب در کتابی به نام «مصحف فاطمه» جمع‌آوری شد و احدی به جز ائمّۀ طاهرین به آن دسترسی ندارد و در زمان ما، نزد حضرت مهدی«ارواحنافداه» است. اینکه حقیقت این مصحف چیست و در آن چه مطالبی وجود دارد که در قرآن نیست، نمی‌دانیم. اما آنچه می‌شود گفت، این است که: در زمان رجعت و حکومت اسلامی بعد از امام زمان«ارواحنافداه» که چندین هزار سال و بلکه میلیون‌ها سال، طول می‌کشد، قانون اساسی آن روز،‌ مُصحف زهراست و حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» نیز حجّت بر ائمۀ طاهرین«سلام‌الله‌علیهم» و ملکۀ عالم وجود هستند و این، معنای سوّم کنیۀ «ام أبیها» است.


اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

تا کی ورق ورق کنم این سر رسید را

چون کودکی رسیدن سال جدید را

با دست زیر چانه، تو را آه می کشم

چون غنچه ای که آخر اسفند، عید را . . .


آجرک الله یا صاحب الزمان (عج)






آجرک الله یا صاحب الزمان(عج)

آب! بسوزد دلت

خاک! شود خاک عزا بر سرت

باد! پریشان شوی

چشم! الهی که بباری فقط

پیش نگاه شما ، مادر خورشید سوخت . . .
یا زهرا(س)
دارم میرم جمکران برای عرض تسلیت خدمت آقامون
اما با چه زبونی و با چه کلماتی....
آجرک الله یا صاحب الزمان(عج)

مبادا نوروز با فراموشی غمهای دل پیامبر و حضرت زهرا(س) سپری شود.

  قال رسول الله (ص): «فاطمة بضعة منی یؤذینی ما آذاها»

بهار طبیعت بار دیگر فرار رسید . فصلی که برای انسانهای دارای قلب سلیم تذکری برای استغفار و خانه تکانی دل است. فصلی که یاد آور قیامت و نشور مردگان برای حساب و کتاب در پیشگاه عدل الهی است.

اما بهار امسال با سالهای دیگر تفاوتی دارد که آن مصادف شدن این ایام با ایام عزای  بی بی دو عالم فاطمه زهرا (س) است. عزای خانمی که اول شهیده راه ولایت بوده و یار مظلومترین انسان ها در تمام اعصار بودند.

ایشان همان وجود نورانی هستند که هر گاه پدر او را می دیدند لبخند بر لبان مبارکشان نقش می بست و هر گاه او را محزون می دیدند غمناک می شدند. آن بانوی دو سرا امید شفاعت امت پدرشان پیامبر خدا (ص) هستند و همه عاشقان کوی «الله» باید از در خانه ایشان و پدر و شوهر و یازده فرزند پاکش به خدا برسند.

پس شکی نیست که درایام عزای فاطمه زهرا (س) که از پنجم فروردین آغاز می شود حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان (ع) عزادار هستند.

 

شاید کمتر شیعه ای باشد که از مقام معنوی حضرت صدیقه طاهره (س) بی خبر باشد ؛ اما اشاره به پرتویی از آن خالی از لطف نیست و چون این کار از امثال ما برنمی آید ، به سخنان گوهربار رسول الله (ص) و ائمه (ع) رجوع می کنیم :

1.

قال  رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن أغضبها أغضبنی

پیامبر (ص) : فاطمه (س) پاره تن من است ، هرکس او را بیازارد ، مرا آزرده است

بحار/29/236 ؛ صحیح بخاری/4/210و219

2.

قال رسول الله (ص) لفاطمة إن الله یغضب لغضبک و یرضی لرضاک

پیامبر (ص) به حضرت فاطمه (س) فرمودند : خداوند به غضب تو غضبناک و به رضای تو راضی می شود

کشف الیقین علامه حلی/351 ؛ مستدرک حاکم/3/154 ؛ کنزالعمال/13/674

توضیح : پیامبر (ص) در این حدیث شریف می خواهند به فنای اراده ی حضرت فاطمه (س) در اراده خداوند متعال اشاره کنند ، وگرنه منظور این نیست که اول حضرت فاطمه بر چیزی غضب می کنند ، بعد خدا بر آن غضبناک می شود ...

3.

قال الصادق (ع) : إنما سمیت فاطمة لأن الخلق فطموا عن معرفتها

امام صادق (ع) : حضرت فاطمه (س) به این دلیل فاطمه نامیده شد که مردم از شناخت او عاجزند .

بحار/43/65 ؛ تفسیر فرات کوفی/581

4.

قال رسول الله (ص) : فاطمة سیدة نساء اهل الجنة

پیامبر (ص) : فاطمه (س) سیده زنان اهل بهشت است .

صحیح بخاری/کتاب الفضائل/باب مناقب فاطمة(س)

 

به علت اختصار به همین مقدار بسنده می کنیم .

« اشاره ای به ماجرای شهادت حضرت فاطمه (س) »

پس از شهادت پیامبر (ص) خلافت غصب شد ؛ اکثر مردم -یا برای رسیدن به مقام های دنیایی و یا به زور و ترس از حکومت- با ابوبکر بیعت کردند ؛ بجز عده ی کمی که عبارت بودند از : حضرت علی (ع) ، حضرت فاطمه (س) ، حسنین (ع) و عده ای از یارانشان .

تصمیم حکومت غاصب بر این شد که به زور آنها را وادار به بیعت کند ؛ برای همین عده ای (عمر بن خطاب ، قنفذ و ...) با هیزم به در خانه حضرت علی (ع) آمدند ؛ در آن موقع حضرت علی (ع) با یارانشان در خانه بودند و به همین علت حضرت فاطمه (س) درون خانه نبودند بلکه در حیاط و نزدیک در بودند . حضرت فاطمه (س) با مشاهده عمر بن خطاب و یارانش درب خانه را بستند ؛ اما متاسفانه آنها حرمت شکنی کرده و خانه را به آتش کشیده و درب را شکستند و به زور داخل شدند ؛ حضرت فاطمه (س) بشدت مجروح شدند و محسن (ع) سقط شد (و حضرت (س) پس از گذشت حداکثر 95 روز با تحمل مصائب و درد های فراوان به شهادت رسیدند) ؛ عده ی زیادی با شمشیرهایشان بر حضرت علی (ع) هجوم آوردند و در گردن حضرت (ع) طناب انداخته و ایشان را برای بیعت به مسجد بردند ...

در مورد تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) دو نقل معتبر است : 75 روز پس از شهادت پیامبر (ص) یا 95 روز پس از آن.

« نکاتی در مورد مصادف شدن نوروز و فاطمیه »

1.

مصیبت شهادت حضرت فاطمه (س) برای اهل بیت (ع) بسیار سنگین بوده و هست .

امام علی (ع) هنگام دفن حضرت فاطمه (س) خطاب به پیامبر (ص) فرمودند : «وأما حزنی فسرمد و أما لیلی فمسهّد» پس از این اندوهم ابدی است و شبم ، با بیداری خواهد گذشت .

نهج البلاغه/خطبه202 ؛ کافی/1/459 ؛ امالی طوسی/109 ؛ بحار/43/193و211 ؛ امالی مفید/282

توجه کنید که اغراق در کلام امام راه ندارد ؛ پس معلوم می شود حضرت بعد از این قضیه هیچ شبی نخوابیده است .

اما علت چیست ؟ علت گفتنی نیست ! «ستنبئک ابنتک بتظافر أمتک علی هضمها» به زودی دخترت تو را آگاه خواهد ساخت که امتت در ستم کردن به وی اجتماع کرده بودند

نهج البلاغه/خطبه202 ؛ کافی/1/459 ؛ امالی طوسی/109 ؛ بحار/43/193و211 ؛ امالی مفید/282

2.

امام صادق (ع) می فرمایند : خداوند شیعیان ما را رحمت کند ... در ایام حزن و اندوه ما اندوهگین اند و در ایام شادی ما مسرور اند .

همچنین فرمودند : ناراحتی ما آنان را اندوهگین ساخته و شادمانی ما آنان را شادمان می سازد .

امالی طوسی/229

3.

در ایام نوروز امسال ، امام زمان (عج) در عزای مادر بزرگوارشان فاطمه زهراء (س) اند . آیا صحیح است که ما شیعیان بجای آنکه با اماممان هم ناله شویم ، به شادی بپردازیم ؟ براستی امام زمان (عج) از ما چه انتظاری دارند ؟ آیا صحیح است که شعیان در نوروز لباس مشکی از تن بیرون کنند ؟ آیا صحیح است که به یگدیگر تبریک عید بگویند ؟ و با این کار بر غم های مولایشان بیافزایند ؟



بهار که میشود...

بهار که می‌شود؛
ابرها هم گریه‌های بهاری سر می‌دهند، برای خریدن ناز زمین.


بهار که می‌شود؛

گل و شکوفه و سبزه یادشان می‌آید که هر مرگی را رستاخیزیست.


بهار که می‌شود؛

دریا آرام موج می‌زند به ساحل، تا تلنگری زده باشد به ماسه‌های

سرگردان ساحل‌نشین.


بهار که می‌شود؛

پرستو باز می‌گردد، تا بسازد ویرانه‌ای که بهار گذشته ساخته بود، برای

ویران شدن تا بهار آینده.


بهار که ‌می‌شود؛

آغاز می‌شود سالی که شروع کند، ورق زدن تقویم را تا پایان.


و بهار که می‌شود؛

کوه و دشت و صحرا و ابر و گل و شکوفه و دریا و پرستو و تقویم و زمین و

زمان؛ چوب‌خط خود را خراش دیگری می‌دهند از گذشت یک سال دیگر تنهایی.


بهار که می‌شود؛

نوروز به یاد می‌آورد، که بهاری نیست، تا بهار آفرین نیاید.


بهار که می‌شود؛

بهار، بی بهار جان و دل، رنگ پاییز دارد

 

السلام عليك يا ربيع الأنام و نصره الأيام. 1
السلام علیک یا ابا صالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

 

میلاد حضرت زینب (س) مبارک


فصل بهار

من شنیدم که شما فصل بهاری آقا

به دل خسته ما صبرو قراری آقا

عمر یکسال گذشت و خبری از تو نشد

هوس آمدن این جمعه نداری آقا؟

در هیاهوی شب عید تورا گم کردیم

غافل از اینکه شما اصل بهاری آقا

اللهم عجل لولیک الفرج

باز هم منتظري از منتظران پر كشيد...

كربلا رفتن سعادت شد ولي

شد سعادت با شهادت منجلي

خوش به حالت حاج حسين نازنين

ميهماني بر حسين ابن علي(ع)





"سید محمد رضوانی" یکی از همراهان شهید قدوسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اعلام کرد: شهید حاج حسین قدوسی چند روز پیش از شهادتش در مکه حضور داشتند و در آنجا به من اعلام کرد که "سید" انشاءاله عازم کربلا هستم.

من به ایشان گفتم که  شما تازه کربلا بودی ، خسته نیستید، که وی گفت نه سید، یکی از بچه ها برای بار اول می خواهد برود زیارت امام حسین (ع) ،من هم با ایشان میروم.

بعد این جمله را بیان کرد که شاید امام حسین(ع) ما را طلبیده این بار در کربلا شهید بشم، که همین هم شد.


يا زهرا(س)


يه روزي يه نامه نوشتم

تو دل رودخونه گذاشتم

گفتم اقا خاطرت خيلي عزيزه

مي دونم اين روزا

مادرت زهرا (س)خونه نشينه

رحلت کریمه اهل بیت تسلیت باد


ای فاطمه ی ثانی!

هرکی زیارتت کنه ساکن جنت خداس

بی بی منم بهشتی کن بهشت من امام رضاس

مثل محرم می مونه حال وهوای ماتمت

از پیش تو سلام میدم به مادر بی حرمت

السلام علیک یا فاطمه معصومه

(انشالله نائب الزیاره همه دوستان هستم)

سنت شکنی نوروزی

بسم الله الرحمن الرحیم

هموطن عزیز!

با توجه به گرانی تنقلات نوروز و همچنین

تقارن ایام فاطمیه (س)جمعی از ایرانیان پایبند

به اصول انسانی تصمیم گرفته اند برای حفظ آبروی

خانواده های کم درآمد و مبارزه با گرانفروشی

سال نو را بدون خرید و مصرف  آجیل جشن بگیرند

اگه موافقین بسم الله...

سبکـــــــــــــــــــــــــــ زندگی

آزادی یعنی ملت ما در چهارچوب قانون خود و نه قانون تحمیلی دیگران مسئولان کشور را انتخاب میکند. اگر از عملکرد آنها راضی بود، این انتخاب را ادامه میدهد ، اگر راضی نبود انها را کنار میگذارد و دیگران را انتخاب میکند

این مهمترین شاخه آزادی در کشور ماست.


مقام معظم رهبری

ما می آییم













یا صاحب الزمان (عج)

ای صاحب این ثانیه ها پس تو کجایی

فهمیده ام این جمعه گذشت و نمیایی

دیریست که در جمعه همه مست غروبیم

از ناله پریم و غزل سنگ و رسوبیم

تعجیل در فرجش صلوات


ع ش ق

عشق می پیچد به خود از سوز درد             هر که بی درد است اینجا نیست مرد

عشق آمد جمله عین و شین و قاف         خنجری بر گرد رأسی در طواف

عشق ترکیبی ز قاف و عین و شین           حاء حامیم در میان یا و سین

آری عشق آمد ز قاف و شین و عین                عشق یعنی یک کلام و آن حسین


بهره وری از امام غائب (علیه السلام) در دوران غیبت


جابر بن عبداللّه انصارى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) پرسيد: آيا شيعيان در غيبت حضرت قائم (عليه السلام) از وجود او بهره مند مىشوند؟

فرمود: «آرى! سوگند به خدايى كه مرا به پيامبرى بر انگيخت، آنها از او بهرهمند مىشوند و از نور ولايت او در دوران غيبتش كسب نور مىكنند، همچنانكه مردم از خورشيد در پس پرده ابر بهره مىبرند

سؤال در باره چگونگى استفاده بردن از امام غائب (عليه السلام)، هم در زمان پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) و هم در زمان امامان بزرگوار (عليهم السلام) و هم در زمان غيبت صغرى، توسط شيعيان تكرار شده و مضمون حديث فوق، در اكثر آنها به عنوان پاسخ ذكر شده است. چنانكه خود امام زمان(عليه السلام)فرمود:

«و امّا وجه الانتفاع بى فى غيبتى فكالانتفاع بالشمس اذا غيّبها عن الابصار السحابُ».

«امّا چگونگى بهره بردن از من در دوران غيبتم مانند بهره بردن از خورشيد است در زمانى كه ابرها آن را از ديدگان مردم مىپوشانند

علامه مجلسى در وجه تشبيه امام غايب(عليه السلام) به خورشيد در پس ابر، مواردى را ذكر مىكند:

1 ـ نور وجود و علم و هدايت، به واسطه آن حضرت(عليه السلام) به خلايق مىرسد. چنانكه در اخبار متعدد روايت شده كه او و ساير اهلبيت(عليهم السلام)علّت ايجاد خلق هستند و به بركت آنان است كه علوم و معارف بر مردم آشكار شده و بلاها رفع مىشود.

2 ـ چنانكه مردم از خورشيد در پس ابر استفاده مىبرند و با اين همه به خاطر بهرهبردن بيشتر هر لحظه انتظار برطرف ابرها را دارند، شيعيان مخلص در هر زمان منتظر ظهور و قيام او هستند.

3 ـ منكر وجود حضرت مهدى(عليه السلام)، با اين همه آثارى كه در غيبت از او ظاهر مىشود، مثل انكار كننده وجود خورشيد در پس پرده ابر است.

4 ـ چنانكه نهان شدن خورشيد در پس ابرها گاهى بهتر از آشكار شدن آن است، مىتوان گفت: در دوران غيبت براى شيعه، پنهان ماندن آن حضرت، مفيدتر و بهتر است.

5 ـ همانطور كه نظر كننده به خورشيد، چه بسا با نبودن ابر دچار كورى شود، چه بسا خورشيدِ وجودِ مقدّس حضرت مهدى(عليه السلام) هم، اگر ظاهر باشد براى بصيرت شيعيان ضرر داشته باشد و سبب كورى آنان از ديدن حقيقت شود، امّا همين بصيرتها بتواند تحمل ايمان به او در دوره غيبت را داشته باشد، چنانكه انسان به خورشيد در پشت ابرها مىنگرد و زيان نمىبيند.

6 ـ خورشيد گاهى از پرده ابر خارج مىشود و بسيارى از مردم آن را مىبينند، به همين ترتيب ممكن است كه آن حضرت هم در روزگار غيبت براى بعضى مردم بروز كند.

7 ـ اهلبيت(عليهم السلام) در شمول منافع، چونان خورشيدند، پس همانطور كه انسانِ كور، خورشيد را چه ظاهر و چه در پس ابر، نمىبيند، كور باطنان هم خورشيد وجود امام غايب را نمىبينند، «

من كان فى هذه أعمى فهو فى الآخرة أعمى و اضلّ سبيلا»«هركس در اين دنيا كور باشد در آخرت نيز كور خواهد بود بلكه زيانكارتر و گمراهتر

8 ـ چنانكه نور خورشيد در هر خانهاى به مقدار وجود روزنهها و پنجرهها مىتابد و به مقدارى كه موانع را از جلو نور برداشته باشند، خانه را روشن مىكند. به همين ترتيب مردم به اندازهاى كه موانع معرفت همچون شهوات نفسانى و تعلقات جسمانى را از فكر و انديشه خود برداشته و به ميزانى كه پردههاى تاريك مادى را از روى دل خود كنار زده باشند، مىتوانند از نور هدايت حضرت مهدى(عليه السلام) و اهلبيت استفاده ببرند، تا امر به آنجا برسد كه مانند شخصى شود كه زير آسمانِ بدون ابر قرار گرفته كه بدون هيچ حجابى، پرتو خورشيد او را از هر طرف احاطه كرده باشد.

علامه مجلسى بدنبال اين نكات مىفرمايد: «از اين بهشت روحانى، هشت در را به رويت گشودم در حالى كه خداوند هشت باب ديگر را نيز به فضل خويش بر من گشوده است، لكن عبارت را از ذكر آنها ناتوان مىبينم. چه بسا كه خداوند در باب معرفت اهلبيت(عليهم السلام)هزار در برما بگشايد كه هر درى، هزار در ديگر گشوده شود

میلاد پیامبر(ص)و امام صادق (ع) مبارک


امشب سخن از جان جهان باید گفت

توصیف رسول انس و جان باید گفت

در شام ولادت دو قطب عالم

تبریک به صاحب الزمان باید گفت

آقا جان تبریک.


متی ترانا و نراک


متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک